سئو کلاه سفید

سئو به زبان ساده

سئو کلاه سفید

سئو به زبان ساده

سئو فروشگاه اینترنتی ، تحقیق کلمه کلیدی (بخش پنجم)

سعید صابری | شنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۹، ۰۳:۳۶ ب.ظ

در این بخش ، ادامه پست های قبل ، یعنی "سئو فروشگاهی " را ادامه می دهیم. امیدواریم تا با به کار گیری این نکات ، بتوانید سایت فروشگاهی خود را سئو کنید یا سفارش پروژه سئو داشته باشید .

4. رقابت در کلیدواژه ها : بالاخره ، رسیدم به بحث سختی کلیدواژه ها برای رسیدم  صفحه اول.

یک روش این است که اکانت SEMRUSH تهیه کنیم و در قسمت "Keyword Dificulty" سختی را تعیین کنیم.

این معیار به شما نشان می دهد که یک کلید واژه چقدر می تواند سخت باشد تا به صفحه اول بیاید.

شما می توانید به سادگی و با وارد کردن یک کلیدواژه در SemRush در قسمت مخصوص به خود ، این اطلاعات را به دست آورید.

پس از انجام ، یک درصدی را به عنوان سختی به شما نشان می دهد . هر چقدر درصد ، بیشتر باشد ، سختی هم بیشتر است.

برای این کار یک روش دیگر هم وجود دارد که به معرفی آن می پردازیم.

ابتدا کلمه کلیدی مورد نظر را در گوگل سرچ می کنیم.

سپس لینک های صفحه اول را یکی یکی باز می کنیم.

6 المان را برای هر سایت باید بررسی کنیم و به آن ها نمره بدهیم.

  1. شباهت عنوان (0-1)
  2. نوع صفحه (0-3)
  3. موضوع کلی (0-2)
  4. میزان فعالیت (0-2)
  5. اعتبار دامنه (0-1)
  6. کیفیت محتوا (0-1)

حالا به بررسی و نحوه نمره دهی هر مورد می پردازیم .

اگر عبارت جستجو شده ما با عنوان سایت ها عینا شبیه به هم بود نمره کامل مورد اول را می گیرد. و به همین نسبت هم شباهت کمتر آن ها نمره کمتری را مال خود می کند.

نوع صفحه بسته به اینکه صفحه اصلی یک سایت باشد یا صفحات تکسونومی(دسته بندی یا تگ) و یا اینکه صفحه محصول و مقاله باشد ، یا صفحه عمومی یا 404 امتیاز های به ترتیب از 3 تا 0 را می گیرند.

به عنوان مثال اگر صفحه محصول باشد نمره 1 و اگر دسته بندی خاصی باشد نمره 2 را می گیرد.

موضوع کلی هم بنابر موضوع کلی سایت متغیر است به این صورت که سایت اگر عمومی یا خبری باشد نمره 0 ، اگر نیمه مرتبط باشد 1 ، اگر سایت تخصصی باشد نمره 2 به آن تخصیص می یابد. همچنین بنابر موضوع سایت نمرات 0.5 و 1.5 هم می توانند استفاده شوند.

میزان فعالیت کاربر هم نزد گوگل عنصر مهمی تلقی می شود و هر چقدر که کاربران فعالیت بیشتری در یک سایت یا صفحه داشته باشند ، گوگل سیگنال مثبتی را دریافت می کند.

هر چقدر فعالیت کاربران بیشتر باشد آن صفحه نمره بهتری هم دریافت می کند . سایت هایی مانند دیوار که محتوای آن را کاربران آن منتشر می کنند بالاترین نمره را از این قسمت می گیرند.

اعتبار دامنه معیاری است که سایت moz.com برای سایت ها در نظر می گیرد و تاثیر مستقیمی در نتایج جستجو می گذارد. به طوری که سایتی مثل دیجیکالا با قدرت دامنه بالای خود همیشه در صدر نتایج به چشم می خورد.

در آخر متغیری به نام کیفیت محتوا را داریم که شخص سئو کار باید محتوای هر صفحه را بررسی کند و بنابر کیفیت محتوا نمره ای بین 0 تا 1 بدهد.

این 6 المان را برای هر سایت در صفحه اول در نظر می گیریم و هر سایت نمرات مختلفی مسب می کنند. حالا نمرات سایت ها را جمع کرده و تقسیم به تعداد آن ها می کنیم تا میانگین آن ها بدت آید.

این عدد میانگین که یک عدد بین 0 تا 10 است ، میزان سختی کلمه کلیدی ما را برایمان تخمین میزند.

به طوری که هر چقدر به 10 نزدیک تر باشد سخت تر و هر چقدر به 0 نزدیک تر باشد آسانتر است.

عکس پایین مثالی از پیداکردن سختی کلیدواژه "چمدان ارزان" به روش دوم است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی