سئو کلاه سفید

سئو به زبان ساده

سئو کلاه سفید

سئو به زبان ساده

سئو فروشگاه اینترنتی ، تحقیق کلمه کلیدی (بخش سوم)

سعید صابری | سه شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۹، ۰۹:۵۴ ق.ظ

در پست های قبل ، نحوه پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب کسب و کارتان را برای سئو سایت فروشگاهی تان در چند روش متفاوت بیان کردیم.

حالا شما لیستی از کلمات کلیدی با پتانسیل بالا دارید. حالا ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که :

از کجا بدانم که کدام را استفاده کنم ؟ کدام یکی بهتر است ؟

پاسخ . در ادامه 4 گام را برای مشخص کردن جواب شما بررسی می کنیم تا بهترین بازدهی را از سئو فروشگاه اینترنتی خود داشته باشید.

  1. حجم جستجو : این معیار ، با اختلاف ، مهمترین معیار برای انتخاب کلمه کلیدی محسوب می شود. اگر هیچ کسی کلمه کلیدی شما را جستجو نکند ، واقعا نمی توان اهمیتی برای آن متصور شد . حالا می خواهد نرخ تبدیل مشتری بالایی داشته باشد یا پایین.

عدد خاصی را نمی توانم به شما بگویم که ، آیا این مقدر جستجوی ماهانه برای این کلیدواژه کم است یا زیاد. برای هر حوزه ای متفاوت است. در برخی صنایع و حوزه ها ، 100 جستجوی ماهانه خیلی زیاد محسوب می شود و در برخی دیگر 10000 هم عدد بسیار کمی است.

در حین بررسی حجم جستجوی کلیدواژه های درون لیست تان ، متوجه می شوید که این کلیدواژه‌ی به خصوص ، در حوزه فعالیت شما ، از جستجوی کمی برخوردار است یا زیاد.

برای پیدا کردن مقدار جستجو هر کلمه کلیدی ، می توانید از ابزار گوگل کیورد پلنر استفاده کنید. از این طریق می توانید حجم میانگین جستجوی ماهانه را برای هر کلمه کلیدی بدست بیاورید.

                                                  google keyword planner

  • نکته : برخی از کلمات کلیدی در بعضی از مواقع سال ، جستجو های بیشتری نسبت به بقیه مواقع می گیرند. مثل : "خرید کاپشن " که واضح است در فصل زمستان جستحوی بیشتری در این کلمه کلیدی می شود. اما برخی دیگر ، نرخ جستجویشان بستگی به فصل خاصی ندارد. مثل : خرید قطعات الکترونیکی خاص .
  1. کلیدواژه مناسب برای محصول : این معیار ، تاثیر گذاری بسیار زیادی دارد. مثلا تصور کنید که شما کلیدواژه ای پیدا کردید که میلیون ها بار جستجو می شود . قطعا باید خیلی سود بکنید دیگه.مگه نه؟

خب ... نه واقعا!

بخاطر اینکه کلیدواژه انتخابی شما خیلی مناسب محصول قابل فروش در سایتتان نباشد. اگر کلمه کلیدی ای که برای محصولتان انتخاب کرده اید ، خیلی مناسب فروش نباشد ، در تبدیل بازدید کنندگان به مشتریان به مشکل بزرگی می خورید.

بنابر این قبل از اینکه بخواهیم دو گام بعدی را بررسی کنیم ، دوباره کلمات کلیدیتان را بررسی کنید که کاملا مناسب محصول داخل سایت شما باشد.

برای مثال : تصور کنید که سایت شما چمدان مسافرتی به فروش می رساند. ولی صفحه مربوط به این محصول را روی کلمه کلیدی ، چمدان ، به صفحه اول گوگل می آورید و ورودی بسیار زیادی دارد.

اگر چه ورودی بسیار زیادی را به سایتتان هدایت می کنید ، ولی کسی که عبارت "چمدان مسافرتی" را سرچ می کند ممکن است دنبال عکس آن و یا کسب اطلاعات دیگری راجع به آن باشد. و ممکن است نرخ تبدیل جالبی برایتان نداشته باشد.

پس از همین اول ، اگر عبارت "خرید چمدان مسافرتی" را اگر کلیدواژه خود قرار دهید ، نرخ تبدیل بالای آن را به چشم می بینید.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی